Trekantens familjescouting vänder sig till barn 5-7 år och som deltar tillsammans med en vuxen. Vi anordnar aktiviteter som passar för både barn och vuxna, alla deltar på samma villkor och vi gör aktiviteten tillsammans. Det är relationen mellan barnet och den vuxne som står i fokus.

Under familjescouting deltar barn tillsammans med en vuxen. Den vuxne kan vara en förälder, mor- eller farförälder, släkting, vän till familjen eller någon annan person som barnet känner sig trygg med och har i sin närhet på något sätt.

Yngre och äldre syskon är också välkomna att delta, men verksamheten riktar sig till och är anpassad för barn 5 -7 år tillsammans med minst en vuxen.

Vi scoutledare planerar verksamheten och ger er deltagare möjlighet att genomföra aktiviteterna. Den vuxne deltagaren är alltid den som har ansvaret för det medföljande barnet och kommer under träffarna ha en aktiv roll.