I helgen träffades ett mysrysligt gäng scouter för årets Halloweenhajk! Upptäckarna och Äventyrarna startade sin hajk redan på fredagen då de åkte iväg till Moholmen för en övernattning. Tack Emmaboda Scoutkår för lånet av stugan! God mat, härligt häng och lasergame stod på schemat, innan de anslöt till oss andra på lördagen. Lördagens hajk började med en samarbetsövning där scouterna delades upp i nya patruller med blandade åldrar. Det var härligt att se hur allt från Familjescouter till Äventyrare tog sig an de olika uppgifterna som skulle lösas. Att få 3 ledare att dansa ”Små grodorna”, bygga en pyramid, elda av ett snöre och skapa en halloweenpumpa gick ju galant när alla hjälptes åt! Sen svidade alla som ville om till lite läskigare outfits inför kvällens middag. Med saftiga hamburgare i magen blev det så dags att gå den efterlängtade spökrundan! Det fanns allt lite skumma typer ute i skogen! Mysigt lägerbål med gottispåse och sång drog ner på tempot lite och efter det sjönk tempot ännu mer med filmen ”Coco” uppe på loftet. Sen sov de flesta gott en stund i alla fall… Dagen efter väcktes alla av Kicki Danielssons vackra stämma och efter frukost och städning var hajken så slut för i år. Men oj så roligt vi haft! Tack till alla som kunde vara med!