En vecka i början på augusti bar det av till Ljungnäs för våra äventyrar- och upptäckarscouter. De fick först hjälpas åt att bygga läger med allt vad det innebär. Sätta upp tält, gräva kylgrop och slaskgrop, samt att anordna kök och matplatser till 80 scouter. Lägerveckan bestod av ett fullspäckat program med hantverk, vandringar, katapultbyggen och besök i andra scoutkårers tältbyar för att knyta kontakter och få tips och idéer från varandra.

När halva veckan gått anslöt även våra spårare som var spända av förväntan på vad som skulle ske under dessa lägerdagar med tältnätter, bad, lekar, vandringar och matlagning med mera. Alla stormtrivdes och dagarna flög iväg mycket tack vare alla fina kompisar som vi hittade i Mjölby/Linghems scoutkår som vi bodde ihop med i vår by. Vi alla lämnade lägret med blandade känslor. Trist att tex skiljas från våra nya vänner, men skönt att komma hem till torra kläder och en varm dusch. Vi tar med oss många härliga minnen som vi gärna håller fast vid länge!